Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

Jednostka Centralna KSOW - www.ksow.pl

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Eko jemy i nie marnujemy!

14.08.2019

Polska Izba Żywności Ekologicznej rozpoczyna kampanię promującą niemarnowanie jedzenia

Pieczywo, owoce, wędliny i warzywa to wg danych Federacji Polskich Banków Żywności najczęściej wyrzucane przez Polaków produkty. Do marnowania jedzenia przyznaje się aż 42 proc. społeczeństwa, a w śmieciach rocznie ląduje 9 mln ton żywności. W odpowiedzi na te zatrważające dane, Polska Izba Żywności Ekologicznej w lipcu br. rozpoczyna kampanię Eko jemy – nie marnujemy. Jej celem jest nie tylko zachęcanie do sięgania po bardziej przyjazną dla naszej planety certyfikowaną żywność ekologiczną, ale także po racjonalne nią gospodarowanie, tak, by zminimalizować marnowanie jedzenia.

Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych – producentów rolnych i dystrybutorów żywności, którzy otrzymają pakiet konkretnych wskazówek, które pomogą im ograniczyć marnotrawstwo żywności oraz konsumentów, wśród których zostanie przeprowadzona kampania edukacyjna motywująca do podejmowania proekologicznych postaw. Działania będą realizowane od lipca do października 2019 r.

Zbyt cenna, by marnować

Marnowanie żywności, to problem nie tylko naszego kraju, ale w Polsce jego skala jest zatrważająca – mówi Krystyna Radkowska, Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Uważamy, że nie należy wyrzucać żadnego jedzenia, natomiast marnowanie żywności ekologicznej, która została wyprodukowana tak ogromnym nakładem sił, przy wyeliminowaniu chemii, jest szczególnie trudne do zaakceptowania. Z tego względu zdecydowaliśmy się na realizację działań skierowanych zarówno do tych, którzy jedzenie produkują, jak i konsumują, które mają wzbudzić refleksję, czy rzeczywiście zrobili wszystko, by uniknąć wyrzucania jedzenia do kosza – dodaje.

W ramach kampanii została zaplanowana realizacja szeregu działań o charakterze promocyjno – informacyjnym, w tym m.in.: produkcja materiałów edukacyjnych skierowanych do obu grup docelowych programu, stworzenie filmików poradnikowych, działania media relations, współpraca z influencerami oraz obecność na targach i wydarzeniach branżowych.

Więcej informacji na: https://jemyeko.com/o-projekcie/

Więcej informacji o projekcie - zobacz

 


 

„Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi”

„Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009