Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

Jednostka Centralna KSOW - www.ksow.pl

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Akcja z udziałem blogerów „Dobry biznes na wsi”

Partner: Polska Organizacja Turystyczna

Kwota dofinasowania 315 741,00 zł

Realizacja operacji: Od 01.06.2019 do 30.09.2019

Głównym celem akcji „Dobry biznes na wsi” jest stworzenie wizerunku polskich obszarów wiejskich jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia biznesu oraz promocja tego wizerunku z wykorzystaniem najnowszych trendów w marketingu internetowym, w tym współpracy z influencerami. Założeniem projektu (operacji) jest promocja dobrych praktyk i wzorców osobowych, która ma przyczynić się do zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich, ograniczenia zjawiska migracji mieszkańców wsi do miast, np. poprzez:

  • inspirowanie przedsiębiorczości na obszarach wiejskich poprzez wykorzystywanie potencjału tych obszarów dla zrównoważonego rozwoju turystyki
  • zakładanie biznesu turystycznego przez mieszkańców wsi, rolników w oparciu o istniejący potencjał i poprzez powrót do korzeni - do gospodarstw prowadzonych przez przodków
  • zakładanie biznesu turystycznego przez mieszkańców miast na obszarach wiejskich

Długofalowym celem akcji „Dobry biznes na wsi” jest profesjonalizacja turystyki na obszarze wiejskim poprzez tworzenie profesjonalnych i kompleksowych produktów turystycznych, skoncentrowanych wokół biznesu agroturystycznego, w tym kameralnych miejsc o niepowtarzalnym klimacie, promujących zdrowy i dobry styl życia (gospodarstwa agroturystyczne i ekoturystyczne, rodzinne pensjonaty i restauracje wiejskie w stylu slowfood - oferujące naturalną kuchnię i wysokiej jakości produkty prosto z upraw i rzemieślniczych manufaktur, winnice, rękodzieło artystyczne jako przedmioty - pamiątki turystyczne - wykonywane ręcznie, poza masową produkcją, z wykorzystaniem naturalnych materiałów i inspirowane tradycyjnym wzornictwem). Turystyka na obszarach wiejskich ma stanowić rdzeń lokalnej gospodarki.

Operacja skierowana jest do:

  • właścicieli inicjatyw wybranych przez Polską Organizację Turystyczną do udziału w projekcie, o których przygotowane zostaną publikacje w formie sucess stories. Liczba: 20 gestorów inicjatyw.
  • mieszkańców obszarów wiejskich, poszukujących źródła dochodu pozarolniczego, planujący założenie / rozwój istniejącego biznesu opartego o potencjał kulturowy, przyrodniczy czy historyczny obszarów wiejskich.

Wartością dodaną realizacji operacji będzie dotarcie z komunikatem promocyjnym nt. wybranych ofert turystyki wiejskiej do turystów krajowych, osób potencjalnie zainteresowanych wypoczynkiem na wsi, poszukujących ciekawych form spędzania czasu wolnego. Biorąc pod uwagę zakładane KPI dla działań w internecie, łącznie zasięg dotarcia stworzonych w ramach operacji komunikatów w formie sucess stories można oszacować na 200 000.

 


 

„Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi”

„Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”

Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
   |    copyright KSOW 2009