Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie

Jednostka Centralna KSOW - www.ksow.pl

English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      
Rynek owoców i warzyw

Ruszyła nowa kampania promująca polskie owoce jagodowe

01.07.2015

Polska zajmuje czołowe miejsce w produkcji owoców jagodowych ogółem w całej Europie -  tuż za Włochami, Hiszpanią, Francją, Niemcami. Od ponad 40 lat uprawa roślin jagodowych odgrywa w naszym kraju bardzo ważną rolę, bowiem średnia roczna produkcja kształtuje się na poziomie około 500 tys. ton, co stanowi około 15% produkcji wszystkich owoców. Towarową produkcją owoców jagodowych zajmuje się co najmniej 300 tysięcy polskich gospodarstw. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w minionym 2014 roku łączne zbiory owoców jagodowych wyniosły 568,0 tys. ton to jest o ponad 6% mniej wobec roku wcześniejszego. W zbiorach dominowały jak co roku truskawki – 200,0 tys. ton, porzeczki różnego koloru – 164,0 tys. ton oraz maliny z wynikiem 126,0 tys. ton. Ponadto około 65,0 tys. ton stanowiła produkcja pozostałych owoców miękkich w tym aronii czy borówki.

W krajach Unii Europejskiej, Polska jest od kilku lat największym producentem maliny i porzeczki czarnej oraz znaczącym w produkcji truskawek i borówki wysokiej, o powierzchni plantacji 125 tys. hektarów (31% upraw sadowniczych). Łącznie w 5 ostatnich latach wyeksportowano do krajów UE około 225,0 tys. ton świeżych owoców jagodowych o wartości 240 mln euro.

„Niezwykłe Właściwości Zwykłych Owoców” to nie tylko tytuł kampanii, to także przekaz informujący i przekonujący nas, że owoce jagodowe są:

  • Produktami naturalnymi o niepowtarzalnym smaku i niezwykłych właściwościach
  • Wartościowe dla zdrowia i urody w składniki odżywcze i mineralne
  • Łatwe do przygotowania i gotowe do bezpośredniego spożycia

Dostępne przez cały rok – w sezonie jako świeże owoce, poza nim w formie przetworzonej bez utraty wartości odżywczych.

Podstawowym celem kampanii „Niezwykłe Właściwości Zwykłych Owoców” jest znaczący wzrost spożycia owoców jagodowych na rynkach docelowych, a tym samym wzrost ich eksportu, również w formie przetworzonej. Celem kampanii jest zapoznanie europejskich konsumentów ze znakomitymi owocami jagodowymi, ich niepowtarzalnym smakiem oraz walorami odżywczymi. Założeniem programu jest zbudowanie nowego i pozytywnego wizerunku tych zwykłych owoców o niezwykłych właściwościach. Zaplanowane działania będą miały na celu dostarczenie i uświadomienie konsumentów, że owoce jagodowe są świeże, łatwe do spożycia, mają znakomity smak i niezwykłe właściwości odżywcze zarówno dla naszego zdrowia jak i urody, a w formie przetworzonej są dostępne przez cały rok.

Kampania „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” realizowana jest przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej na rynkach pięciu krajów: Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech, a wspierają ją merytorycznie organizacje branżowe takie jak: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek. Całkowity, zaakceptowany decyzją Komisji Europejskiej budżet wynosi 3 990 232 euro. Program jest realizowany w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych” i jest finansowany w 50% ze środków Unii Europejskiej, w 30% z budżetu krajowego. Pozostałe 20% wkładu własnego pozyskano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Produkty objęte programem to europejskie owoce jagodowe: truskawka, malina, porzeczka i borówka wysoka.

Kampania obejmuje szereg działań informacyjno-promocyjnych. Mają one na celu zapoznanie konsumentów z wysoką jakością, bogactwem składników mineralnych i witamin oraz niepowtarzalnym smakiem owoców jagodowych pochodzących z Unii Europejskiej:

  • Kampania w prasie branżowej będzie polegała na zaprezentowaniu potencjału produkcyjnego owoców jagodowych i zachęcenie potencjalnych partnerów biznesowych do podjęcia współpracy w zakresie eksportu w takich tytułach branżowych jak np.: Informator, Jagodnik.
  • Kampania internetowa polegająca stworzeniu strony/portalu internetowego promującego owoce jagodowe oraz zamieszczenia banerów reklamowych kampanii na portalach sadowniczych takich jak: www.polskiesadownictwo.pl, www.sadownictwo.com, www.e-sadownictwo.pl
  • Kampania reklamowa ma na celu wykreowanie i utrwalenie wizerunku owoców jagodowych jako smacznych, zdrowych i wartościowych. Będzie ona realizowana poprzez umieszczenie bilbordów w centrach miast oraz na środkach komunikacji miejskiej w wybranych miastach w Polsce.

FAMMU/FAPA Dagmara Długokęcka na podstawie inf. prasowe


Portale regionalne
mapa
 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
   |    copyright KSOW 2009