Gęsina nie tylko na św. Marcina - Promocja przyzagrodowego chowu, przetwórstwa oraz walorów żywieniowych gęsiny podczas targów i imprez plenerowych

Partner KSOW: Fundacja Hodowców Polskiej Białej Gęsi, Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli, Kujawsko-Pomorskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Minikowie, Centrum Kultury i Sportu "Ziemowit" w Kruszwicy

Czas trwania projektu: 01.04.2020-31.10.2021

Budżet projektu: 50 533,03 zł

Odbiorcy projektu:

  • osoby z terenów całej Polski, a w szczególności z terenów województw: pomorskiego, łódzkiego, mazowieckiego, kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego;
  • rolnicy i mieszkańcy obszarów wiejskich, którzy ze względu na ograniczone możliwości rozwoju zawodowego na terenach wiejskich zagrożeni są wykluczeniem społecznym i ubóstwem, chcących się zaktywizować poprzez rozpoczęcie działalności w zakresie przyzagrodowego chowu gęsi i sprzedaży produktów z gęsiny;
  • potencjalni konsumenci, których należy uświadomić w zakresie walorów zdrowotnych, jakie posiadają produkty z gęsiny;
  • przetwórcy, osoby prowadzące gospodarstwa agroturystyczne, restauratorzy, właściciele punktów gastronomicznych, które można by zainteresować włączeniem do swojej oferty sprzedaż produkty z gęsiny.

Działania i efekty projektu:

  • udział w dziesięciu targach na terenie pięciu województw (w tym trzy w 2020 r. i siedem w 2021r.). Łącznie w wydarzeniach wzięło udział ok. 134.000 osób, które pochodziły głównie z województw: kujawsko – pomorskiego (44 tys.), pomorskiego (36tys.), mazowieckiego (30 tys.) wielkopolskiego (16 tys.) oraz łódzkiego (8 tys.);
  • produkcja 25 000 szt. ulotek, folderów i broszur rozdawanych osobom odwiedzającym stoisko Fundacji (Bioasekuracja, Przyzagrodowy chów gęsi na przykładzie Fundacji, Gęsina a zdrowe żywienie. Dlaczego warto jeść gęsinę?, Rolniczy handel detaliczny jako nowa ścieżka rozwoju przetwórstwa gęsiny, Chów gęsi w systemie przyzagrodowym);
  • produkcja dwóch spotów promocyjnych związanych z tematyką projektu, wyświetlanych na stoisku Partnera KSOW podczas targów;
  • produkcja roll-up’u promującego projekt.

Priorytet 6 PROW: Wspieranie włączenia społecznego, ograniczania ubóstwa i rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich

Cele KSOW

Cel 2: Podniesienie jakości realizacji Programu

Działanie 10: Organizacja i udział w targach, wystawach tematycznych na rzecz prezentacji osiągnięć i promocji polskiej wsi w kraju i za granicą


Projekt realizowany w ramach priorytetu 6: Promowanie włączenia społecznego, zmniejszania ubóstwa oraz rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich