Projekty 2014-2020
Kampania promocyjna „WIEŚci z Mazowsza” (2021) – projekt łączony z działania 3 i działania 8
KONTEKST I CELE PROJEKTU
Odbiorcy działań PROW 2014-2020 oraz samorządu województwa mazowieckiego mają niewystarczającą świadomość propozycji i projektów finansowanych z ww. źródeł. Przy konstruowaniu projektu wzięto pod uwagę istotę przekazywania aktualnych informacji, prezentacji dobrych praktyk oraz rozwiązań innowacyjnych i wartych powtarzania.
Dotarcie do społeczeństwa za pośrednictwem wielu skondensowanych i popularnych źródeł informacji (media społecznościowe, rozgłośnie radiowe), miały za zadanie podnieść świadomość społeczną w zakresie zmian otaczającej nas rzeczywistości, zaktywizować do działania, pobudzić zainteresowanie, a finalnie stworzyć społeczeństwo obywatelskie.
ZREALIZOWANE DZIAŁANIA
W ramach realizowanej operacji powstały:
- audycje radiowe emitowane w 9 stacjach radiowych (Radio Rekord Radom, Radio Rekord Mazowsze, Radio Nadzieja, Radio Victoria, Radio Oko, Radio Radom, Katolickie Radio Diecezji Płockiej, Radio Sochaczew i Radio 7 Mława);
- audycje telewizyjne emitowane na kanale YouTube WIEŚci z Mazowsza oraz na profilu Facebook WIEŚci z Mazowsza;
- artykuły prasowe w siedmiu tytułach – Tygodnik Ostrołęcki, Tygodnik Płocki, Echo Dnia Radomskie, Echo Katolickie, Express Sochaczewski, Express Mazowiecki i Pułtuska Gazeta Powiatowa.
Prezentowane treści dotyczyły działalności Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich w województwie mazowieckim, PROW 2014-2020 oraz Samorządu Województwa Mazowieckiego i stworzyły kompleksową platformę informacji i promocji.
OSIĄGNIĘTE REZULTATY I WNIOSKI
Efektem operacji było:
- 40 audycji radiowych o długości 6 minut każda emitowanych cyklicznie co tydzień na antenie 9 stacji radiowych. Łączna słuchalność szacowana na ponad 300.000 słuchaczy w ciągu cyklu;
- 20 audycji filmowych emitowanych na dedykowanym kanale YouTube WIEŚci z Mazowsza oraz na fanpage na Facebooku WIEŚci z Mazowsza. Łączna oglądalność ze wsparciem płatnej kampanii – ponad 800.000. Łącznych unikalnych użytkowników obu platform – około 12.000;
Jako efekt kampanii przyjmuje się duże zainteresowanie sprawami rolnictwa, obszarów wiejskich, PROW 2014-2020 i KSOW skutkujące np. wzrostem informacji, komentarzy, odniesień źródłowych.
Projekt uznaje się uniwersalnym i modelowym poprzez połączenie wielu kanałów informacyjnych – prasa drukowana, radio, media społecznościowe. Informacje spójne i powtarzalne. Zaskakujące podawanie dalej i rozwijanie na kanałach społecznościowych. Utrzymana cykliczność powoduje stałe reakcje i stałe zainteresowanie. Korzystanie z mediów społecznościowych jest adekwatne do obecnych kanałów komunikacji i warte kontynuacji.
Beneficjent
Samorząd Województwa Mazowieckiego
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
Tel: 22 59 79 388
Program operacyjny
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020
Priorytet PROW:
VI. Wspieranie włączenia społecznego, ograniczania ubóstwa i rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich
Działanie PROW:
Schemat 2 PT PROW 2014-2020 (KSOW)
Termin i miejsce realizacji
Termin realizacji projektu: 02.2021 - 12.2021
Zasięg wojewódzki - mazowieckieKoszt projektu
Całkowity koszt projektu: 388.671,20
w tym środki z UE: 247.311,32
z budżetu państwa: 141.359,88
z budżetu samorządów: 0,00
środki prywatne: 0,00
inne: 0,00