Filmoteka
POLECANE FILMY
KSOW, czyli Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Z filmu dowiesz się czym jest Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich (KSOW), jakie są jej główne zadania, jakie działania podejmuje jako sieć i przekonasz się, że warto zostać partnerem sieci.
Długofalowa wizja rozwoju obszarów wiejskich
Jaka będzie polska wieś za 20 lat? Jakiej wsi chcemy? Gdzie będziemy i gdzie chcemy być za 20 lat? Na te i inne pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy badania dotyczącego długofalowej wizji rozwoju obszarów wiejskich w Polsce, realizowanego przez JC KSOW w ramach konsultacji społecznych prowadzonych przez Komisję Europejską. Więcej informacji o projekcie - zobacz
Anielskie Ogrody
POZOSTAŁE FILMY
MLO Gdzie sprzedawać swoje produkty?
Film powstał w ramach projektu "4 kroki do stworzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej tzw. MLO". Odcinek przedstawia producentów MLO, którzy dostarczają i sprzedają swoje produkty. Poprzez ukazanie przykładów prowadzenia działalności, widz - przyszły producent MLO może poznać skuteczne kanały sprzedaży produktów.
Kiedy warto przejść z RHD do MLO?
Film powstał w ramach projektu "4 kroki do stworzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej tzw. MLO" . Znajdują się w nim podstawowe informacje charakteryzujące MLO, skala produkcji i dochodu. Przedstawione są również różnice między RHD a MLO. Ukazanie są sylwetki rolników, którzy zdecydowali się na MLO.
LEADER dziś i jutro - konferencja podsumowująca wdrażanie lokalnych strategii rozwoju w latach 2016-2018 i perspektywy po roku 2021
Relacja z konferencji podsumowującej wdrażanie lokalnych strategii rozwoju w latach 2016-2018 i perspektywy po 2021. Konferencja zorganizowana przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Świętokrzyskiej.
AGROTRENDY - Na wsi z marketingiem na ty
W szóstym odcinku cyklu powiemy m.in. o marketingu usług świadczonych przez obiekty turystyki wiejskiej oraz o skutecznej komercjalizacji oferty. Poruszymy również kwestię sieciowania produktów turystycznych (czym jest produkt turystyczny, aspekty prawne funkcjonowania sieci). Ukażemy także w jaki sposób turyści wyszukują interesujące ich oferty i kryteria, którymi kierują się podczas wyboru. Zaprezentujemy skuteczne sposoby promocji oferty, poszerzone o komentarz turystów i touroperatorów. Pokażemy przykład współpracy podmiotów turystyki wiejskiej w ramach turystycznego produktu sieciowego, jak również przykłady przedsięwzięć realizowanych na wyższych szczeblach (ROT, LOT, LGD) w celu promocji marek lokalnych. Każdy odcinek będzie zawierał przykłady obiektów prowadzących działalność w obrębie danej specjalizacji – przykłady dobrych praktyk. Poszerzenie założonej problematyki w odcinkach będziemy uzyskiwać nie tylko dzięki narracji, ale również poprzez wypowiedzi ekspertów, które pokazują różne kwestie zagadnienia z odmiennych stron. W audycjach pokażemy zainteresowanie specjalizacją oferty obiektów turystyki wiejskiej ze strony rolników, ale także ogromne zapotrzebowanie rynku na wyspecjalizowane usługi. Każdy odcinek audycji, zgodnie z wymaganiami, zakończy się informacją dotyczącą źródeł finansowania.
AGROTRENDY - Turystyka zdrowotna na wsi – w poszukiwaniu bezpiecznej przystani
Przedstawimy również innowacyjną i przyszłościową formę specjalizacji usług świadczonych w gospodarstwach rolnych, jaką jest opieka nad osobami niesamodzielnymi realizowana w formie tzw. gospodarstwa opiekuńczego. Pokażemy dobre praktyki wśród gospodarstw skoncentrowanych na świadczeniu tego rodzaju usług. Z kamerą odwiedzimy również obiekty, w których można odpocząć, zadbać o swoje zdrowie i wewnętrzną równowagę - skorzystać z wiejskiego spa, wziąć udział w zajęciach jogi czy terapii z wykorzystaniem zwierząt. Potencjał wsi jest wielki i możemy z niego korzystać na wiele różnych sposobów.
AGROTRENDY - Edukacja w zagrodzie
W czwartym odcinku cyklu opowiemy o popularnej specjalizacji oferty jaką jest prowadzenie zajęć edukacyjnych w oparciu o zasoby zagrody wiejskiej. Przedstawimy wymagania prawne obowiązujące przy prowadzeniu tego typu działalności, skupiając się w dużej mierze na zapewnieniu bezpieczeństwa odwiedzających nasze gospodarstwo grupom. Wskażemy popularne rodzaje programów edukacyjnych oraz oczekiwania głównych grup odbiorców oferty edukacyjnej (edukacja grup szkolnych, dorosłych, osób starszych itp.). Z kamerą pokażemy także dobre praktyki wśród obiektów należących do Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych.
AGROTRENDY - Wieś na weekend
W trzecim odcinku programu powiemy o turystyce weekendowej, czyli kierunku oferującym atrakcje przyciągające klientów na maksymalnie dwa noclegi. Przedstawimy jakie atrakcje mogą nam w tym przypadku zaoferować gospodarstwa funkcjonujące w formie tradycyjnej agroturystyki, a jakie usługi będą wymagały rejestracji działalności gospodarczej. Wskażemy przykłady dobrych praktyk (organizacja wesel, jazda konna, spływy kajakowe, plenery fotograficzne, obserwacje nocnego nieba) oraz pokażemy jak zmieniają się przepisy w zależności od zakresu świadczonych usług.
AGROTRENDY - Produkt kulinarny jako produkt turystyczny, czyli przez wieś ze smakiem
Współczesna wieś przyciąga turystów smakiem i zapachem swojskiego jadła. W drugi odcinku powiemy więc o zdrowotnych walorach żywności wiejskiej i ekologicznej. Poruszymy kwestie związane z żywieniem w gospodarstwie agroturystycznym i sprzedażą produktów w nim wyprodukowanych (krótkie łańcuchy dostaw), zwracając szczególną uwagę na wymagania sanitarne oraz prawne obowiązujące przy prowadzeniu tego typu działalności. Opowiemy również czym jest turystyka kulinarna - kierunek turystyki powiązany z powyższymi działaniami, reprezentowany przez niemałe grono wyznawców (tzw. foodies). Pokażemy dobre praktyki działań prowadzonych z uwzględnieniem tradycji kulinarnych odwiedzanych regionów. Powiemy również o skutecznych sposobach wyróżnienia produktu, a także o imprezach organizowanych w duchu turystyki kulinarnej.
AGROTRENDY - Istota turystyki wiejskiej i agroturystyki: Wieś – moje miejsce na ziemi
W pierwszym odcinku, na bazie przykładów, pokażemy czym jest agroturystyka tradycyjna i co wyróżnia ją na tle turystyki wiejskiej. Pokażemy jakie walory (dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe) wykorzystują gospodarstwa, by przyciągać turystów oraz jakich atrakcji i warunków oczekują obecnie osoby chcące wypocząć pod gruszą. Jest to niezwykle istotne ze względu na fakt, że to oczekiwania turystów są obecnie wyznacznikiem kierunku rozwoju turystyki obszarów wiejskich. Z kamerą odwiedzimy gospodarstwa agroturystyczne, które powstały na bazie czynnego gospodarstwa rolnego przybliżając widzom dobre praktyki. Sprawdzimy także, w jakiej formie i kiedy agroturystyczny biznes może się obecnie opłacać i jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem tego typu działalności.
Z pola na stół - audycja - korzyści płynące z RHD zarówno dla producentów, jak i konsumentów
Film powstał w ramach projektu pn.: „Rolniczy Handel Detaliczny ważnym elementem zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich” - więcej informacji o projekcie