Filmoteka

POLECANE FILMY

POZOSTAŁE FILMY

MLO - czyli o czym musimy pamiętać. Obowiązki przedsiębiorcy

Film zrealizowano w ramach projektu "4 kroki do stworzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej tzw. MLO".W odcinku pojawiają się odpowiedzi na najczęściej zadawane przez rolników pytania. Objaśnione zostaną m.in. sprawy kadrowe. Ponadto pojawi się pytanie dot. możliwości łączenia działalności MLO z ubojnią rolniczą w celu pozyskania mięsa.

MLO - Pierwszy krok do założenia działalności

Film zrealizowano w ramach projektu "4 kroki do stworzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej tzw. MLO". W odcinku znajdują się informacje nt. wymogów weterynaryjnych, jakie należy spełnić w MLO, a także branże w jakich można założyć MLO. W filmie pojawiają się również informacje dotyczące działań formalnych zmierzających do założenia MLO. 

MLO - Nasz biznesplan i projekt technologiczny

Film zrealizowano w ramach projektu "4 kroki do stworzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej tzw. MLO". Aby z powodzeniem rozpocząć działalność należy przygotować odpowiedni biznesplan, porad jak go przygotować udziela ekspert. W materiale przedstawione są również m.in. informacje dotyczące tego, które zakłady mogą skorzystać z odstępstw od niektórych wymagań higienicznych.

MLO To się uda!

Film powstał w ramach projektu "4 kroki do stworzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej tzw. MLO". W odcinku przedstawieni zostali producenci rolni, którzy z powodzeniem prowadzą swoją działalność na zasadach MLO. Opowiadają co było kluczem ich sukcesu, podpowiadają na co należy zwracać szczególną uwagę przyprowadzeniu tego typu działalności.

MLO Gdzie sprzedawać swoje produkty?

Film powstał w ramach projektu "4 kroki do stworzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej tzw. MLO". Odcinek przedstawia producentów MLO, którzy dostarczają i sprzedają swoje produkty. Poprzez ukazanie przykładów prowadzenia działalności, widz - przyszły producent MLO może poznać skuteczne kanały sprzedaży produktów.

Kiedy warto przejść z RHD do MLO?

Film powstał w ramach projektu "4 kroki do stworzenia działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej tzw. MLO" . Znajdują się w nim podstawowe informacje charakteryzujące MLO, skala produkcji i dochodu. Przedstawione są również różnice między RHD a MLO. Ukazanie są sylwetki rolników, którzy zdecydowali się na MLO.

LEADER dziś i jutro - konferencja podsumowująca wdrażanie lokalnych strategii rozwoju w latach 2016-2018 i perspektywy po roku 2021

Relacja z konferencji podsumowującej wdrażanie lokalnych strategii rozwoju w latach 2016-2018 i perspektywy po 2021. Konferencja zorganizowana przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Świętokrzyskiej.

AGROTRENDY - Na wsi z marketingiem na ty

 

W szóstym odcinku cyklu powiemy m.in. o marketingu usług świadczonych przez obiekty turystyki wiejskiej oraz o skutecznej komercjalizacji oferty. Poruszymy również kwestię sieciowania produktów turystycznych (czym jest produkt turystyczny, aspekty prawne funkcjonowania sieci). Ukażemy także w jaki sposób turyści wyszukują interesujące ich oferty i kryteria, którymi kierują się podczas wyboru. Zaprezentujemy skuteczne sposoby promocji oferty, poszerzone o komentarz turystów i touroperatorów. Pokażemy przykład współpracy podmiotów turystyki wiejskiej w ramach turystycznego produktu sieciowego, jak również przykłady przedsięwzięć realizowanych na wyższych szczeblach (ROT, LOT, LGD) w celu promocji marek lokalnych. Każdy odcinek będzie zawierał przykłady obiektów prowadzących działalność w obrębie danej specjalizacji – przykłady dobrych praktyk. Poszerzenie założonej problematyki w odcinkach będziemy uzyskiwać nie tylko dzięki narracji, ale również poprzez wypowiedzi ekspertów, które pokazują różne kwestie zagadnienia z odmiennych stron. W audycjach pokażemy zainteresowanie specjalizacją oferty obiektów turystyki wiejskiej ze strony rolników, ale także ogromne zapotrzebowanie rynku na wyspecjalizowane usługi. Każdy odcinek audycji, zgodnie z wymaganiami, zakończy się informacją dotyczącą źródeł finansowania.

AGROTRENDY - Turystyka zdrowotna na wsi – w poszukiwaniu bezpiecznej przystani

Przedstawimy również innowacyjną i przyszłościową formę specjalizacji usług świadczonych w gospodarstwach rolnych, jaką jest opieka nad osobami niesamodzielnymi realizowana w formie tzw. gospodarstwa opiekuńczego. Pokażemy dobre praktyki wśród gospodarstw skoncentrowanych na świadczeniu tego rodzaju usług. Z kamerą odwiedzimy również obiekty, w których można odpocząć, zadbać o swoje zdrowie i wewnętrzną równowagę - skorzystać z wiejskiego spa, wziąć udział w zajęciach jogi czy terapii z wykorzystaniem zwierząt. Potencjał wsi jest wielki i możemy z niego korzystać na wiele różnych sposobów.

AGROTRENDY - Edukacja w zagrodzie

W czwartym odcinku cyklu opowiemy o popularnej specjalizacji oferty jaką jest prowadzenie zajęć edukacyjnych w oparciu o zasoby zagrody wiejskiej. Przedstawimy wymagania prawne obowiązujące przy prowadzeniu tego typu działalności, skupiając się w dużej mierze na zapewnieniu bezpieczeństwa odwiedzających nasze gospodarstwo grupom. Wskażemy popularne rodzaje programów edukacyjnych oraz oczekiwania głównych grup odbiorców oferty edukacyjnej (edukacja grup szkolnych, dorosłych, osób starszych itp.). Z kamerą pokażemy także dobre praktyki wśród obiektów należących do Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych.

Wyświetlanie rezultatów od 51 do 60 z 178