|

Jak promować krajową gastronomię?

Obraz przedstawia ręce wyrabiającej ciasto osoby. Na pierwszym planie znajduje się stół zastawiony składnikami.

Słowenia nie tylko przewodzi aktualnie Radzie Unii Europejskiej ale i dzierży tytuł Europejskiego Regionu Gastronomii roku 2021, promując przy tym branżę gastronomii działającą według zasad zrównoważonego rozwoju. Jednym z najlepszych tego przykładów, jest film promowany przez słoweński KSOW — dający przykład tego, jak kraje członkowskie mogą promować swe dobra kulinarne w świetle ponownego otwarcia obszarów wiejskich na turystów.

Ten wielokrotnie nagradzany film wyprodukowany w celu zaprezentowania światowej klasy kreacji kulinarnych, zachęca widzów do podróży do Słowenii jako kraju wyjątkowych produktów spożywczych i napojów. Ujrzymy w nim osoby zajmujące się zbieraniem leśnych produktów, winiarzy opierających się o uprawy biodynamiczne, a także światowej klasy kucharzy, w tym zauważony i doceniony przez organizację Michelin Uroš Štefelin.

Film stanowi doskonały przykład wspierania wysiłków gospodarki wiejskiej w procesie odbudowy po pandemii. Przez szerzenie modelu gastronomii opierającej się o zasady zrównoważonego rozwoju, po przykłady skutecznych działań dla postpandemicznej rzeczywistości, stanowić może świetny wzór tego, jak „rozbudzić” branżę turystyczną przez skuteczne działania promocyjne.

 

Zapraszamy do oglądania!