Czym jest produkt tradycyjny? Gdzie znaleźć warte uwagi produkty regionalne? Kiedy produkt może nosić miano „lokalny”? Koła znają już odpowiedzi na te pytania!
Projekt „Lokalne, regionalne i tradycyjne szansą dla Kół Gospodyń Wiejskich II” dobiegł końca. Szkolenia online, przeprowadzone w ostatnich miesiącach, pozwoliły osobom zrzeszonym w kołach na zapoznanie się ze sprawdzonymi na rynku rozwiązaniami, stosowanymi coraz częściej w branży rolno-spożywczej.
Dodatkową wartością spotkań, była możliwość wymiany umiejętności i idei między uczestnikami, posiadającymi często znaczną wiedzę i doświadczenie w tematach dominujących na szkoleniach, czyli — między innymi:
- Znaczenie oraz wartość produktów lokalnych i tradycyjnych
- Dziedzictwo regionalne
- Krajowe i unijne systemy jakości żywności
- Krótkie łańcuchy dostaw — promowanie produktów przez ułatwiony, kontakt bezpośredni z odbiorcą
- Możliwości w tworzeniu relacji z innymi organizacjami z publicznego, prywatnego i pozarządowego sektora
- Źródła finansowania działalności
Co dalej?
Trwająca pandemia unaoczniła nam, że koła gospodyń wiejskich są w stanie szybko i skutecznie adaptować się do nowych warunków funkcjonowania. Przedstawicielki oraz przedstawiciele kół, pomimo trudnej sytuacji, coraz częściej reprezentują swoje lokalne społeczności na wydarzeniach lub w konkursach na terenie całego kraju. Pomimo tego, że ich działalność opiera się głównie na realizowaniu wielu pozornie drobnych inicjatyw na rzecz najbliższej miejscowości, to skala tego procesu przekłada się na coś zdecydowanie ważniejszego — wzmocnienie integracji międzypokoleniowej i tworzenie aktywnej i zdrowej, tkanki społecznej na gruncie lokalnym.
Gdzie znaleźć więcej informacji?
Jeśli ciekawi Cię temat kół gospodyń wiejskich oraz pragniesz dowiedzieć się więcej o projekcie w ramach którego odbyły się wspomniane szkolenia, jego pełen opis znajdziesz na naszej stronie — kliknij tutaj.