Dobre smaki na wsi

Partner KSOW: Polska Organizacja Turystyczna.

Czas trwania projektu: 01.06.2021–30.09.2021

Budżet projektu: 222 876,00 zł

Odbiorcy projektu:

  • właściciele 15 inicjatyw funkcjonujących na terenach związanych z pięcioma szlakami kulinarnymi: Podlaski Szlak Kulinarny, Szlak Kulinarny Kaliskie Smaki, Szlak Kulinarny Podkarpackie Smaki, Szlak Kulinarny Świętokrzyska Kuźnia Smaków, Szlakiem Kaszubskiej Żurawiny;
  • mieszkańcy obszarów wiejskich poszukujący źródła dochodu pozarolniczego, planujący założenie lub rozwój istniejącego biznesu, opartego na potencjale kulinarnym i kulturowym obszarów wiejskich;
  • turyści zainteresowani wypoczynkiem na wsi i turystyką kulinarną.

Działania i efekty projektu:

Głównym założeniem projektu „Dobre smaki na wsi” była promocja turystyki kulinarnej, która uwzględnia tradycje regionalne opierające się o małe, rodzinne biznesy produkujące żywność lub prowadzące restauracje. W efekcie działań, wpłynęła na poprawę wizerunku polskich obszarów wiejskich, wspierając narrację o nich jako o miejscach atrakcyjnych do prowadzenia biznesu gastronomicznego, wytwarzania żywności, oraz do wypoczynku z dobrą kuchnią / produktami kulinarnymi w tle.

W ramach projektu pięciu blogerów odwiedziło i stworzyło relacje z 15 miejsc na w obszarze pięciu szlaków turystyczno-kulinarnych:

•          Podlaski Szlak Kulinarny;

•          Szlak kulinarny „Kaliskie Smaki”;

•          Szlak kulinarny „Podkarpackie Smaki”;

•          Szlak kulinarny „Świętokrzyska Kuźnia Smaków”;

•          Szlakiem Kaszubskiej Żurawiny.

W publikacjach zachęcano do turystyki kulinarnej na obszarach wiejskich z uwzględnieniem regionalnych tradycji, a pośrednio kuchni regionalnej i tradycyjnej.

Publikacje te zostały opublikowane przez influencerów na ich kanałach informacyjnych (blogi lub profile w mediach społecznościowych) oraz w mediach należących do Polskiej Organizacji Turystycznej (strona polska.travel, media społecznościowe).

Do projektu zaproszono podmioty mogące stanowić wzór dla osób rozważających założenie podobnego biznesu na wsi — atrakcyjne dla turystów pod względem miejsca i oferty agroturystyki, restauracje, miejsca produkcji ekologicznej żywności.

Filmy promujące miejsca odwiedzone przez blogerów, dostępne są na kanale YouTube Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.


Priorytet 6 PROW: Wspieranie włączenia społecznego, ograniczenia ubóstwa i rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich.

Cele KSOW

Cel 1: Zwiększenie udziału zainteresowanych stron we wdrażaniu inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.

Działanie 13 KSOW: Promocja zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich.

 

 


Projekt realizowany w ramach priorytetu 6: Promowanie włączenia społecznego, zmniejszania ubóstwa oraz rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich