Identyfikacja, upowszechnianie i promocja dobrych praktyk w turystyce na obszarach wiejskich - kontynuacja
Partner KSOW: Polska Organizacja Turystyczna w partnerstwie z Polską Federacją Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
Czas trwania projektu: 01.04.2019 - 30.09.2019
Budżet projektu: 359 775,00 zł (w tym wkład własny 12 500,00 zł)
Odbiorcy projektu:
- mieszkańcy wsi prowadzący lub planujący podjęcie działalności turystycznej;
- podmioty prowadzące lub planujące podjęcie działalności turystycznej na wsi;
- turyści korzystający lub chcący skorzystać z bazy turystyki wiejskiej.
Działania i efekty projektu:
- przygotowano i przeprowadzono konkurs w 4 kategoriach, tj.:
- wypoczynek na wsi,
- wypoczynek u rolnika,
- oferta uzupełniająca wypoczynek na wsi,
- tradycyjna kuchnia polskiej wsi;
- rozstrzygnięto konkurs i wręczono nagrody podczas konferencji prasowej;
- przeprowadzono działania promocyjne za pomocą następujących narzędzi:
- promocja w Internecie – m.in. blogerzy, media społecznościowe, portale,
- media elektroniczne prowadzone przez POT,
- publikacja – dostępna także w bibliotece KSOW.
W jaki sposób można było zidentyfikować, rozpowszechniać i rekomendować dobre praktyk w zakresie rozwoju turystyki wiejskiej w Polsce?
W ramach projektu wyłoniono najbardziej atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne dla turystów oferty turystyki wiejskiej a następnie je promowano, wspierając przy tym inicjatywy regionalne i lokalne. Dzięki tym działaniom powstały nowe lub lepsze produkty turystyczne, związane z turystyką wiejską. W konkursie wybranych zostało 12 dobrych praktyk dotyczących rozwoju turystyki wiejskiej, a następnie stworzony został katalog dobrych praktyk w turystyce wiejskiej w Polsce. Zebrane doświadczenia w kreowaniu produktów turystycznych na wsi stały się dla innych cennym drogowskazem w rozwoju i wprowadzaniu w życie własnych pomysłów. Konkurs przyczynił się do stworzenia wizerunku polskich obszarów wiejskich jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia biznesu. Realizacja projektu wpłynęła nie tylko na podniesienie standardów w turystyce wiejskiej, ale także na zwiększenie popularności spędzania czasu na wsi. Większa liczba turystów korzystających z wiejskiej bazy noclegowej, oferty turystyki wiejskiej oraz szlaków kulinarnych, przebiegających przez obszary wiejskie, wpływa również na podniesienie przychodów rolników, rzemieślników, drobnych wytwórców i usługodawców będących mieszkańcami wsi.
Materiały opracowane na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej w ramach projektu dostępne są na stronie https://nawsinajlepiej.polska.travel/ oraz na stronie www.pot.gov.pl
Priorytet 1 PROW: Wspieranie transferu wiedzy i innowacji w rolnictwie, leśnictwie i na obszarach wiejskich
Cele KSOW
Cel 2: Podniesienie jakości realizacji Programu
Działanie 12 KSOW: Identyfikacja, gromadzenie i upowszechnianie dobrych praktyk mających wpływ na rozwój obszarów wiejskich