Współpraca i transfer wiedzy podstawą rozwoju przedsiębiorczości
Partner Mazowiecki Park Naukowo Technologiczny - Park Spółdzielczy w Płońsku zrezygnował z podpisania umowy nr KSOW/3/2019/054
Partner: Mazowiecki Park Naukowo Technologiczny – Park Spółdzielczy w Płońsku wraz z Wyższą Szkołą Agrobiznesu w Łomży, Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie, Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Ciechanowie
Realizacja projektu miała rozpocząć się 1 maja 2019 r. i skończyć 31 października 2019 r.
Planowana kwota dofinansowania: 167 170,00 PLN
Celem projektu miało być wsparcie rozwoju przedsiębiorczości i powstawania nowych firm na obszarach wiejskich poprzez transfer wiedzy w zakresie generowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań, także nowych modeli biznesowych w sektorach związanych z rolnictwem wśród studentów ostatnich lat kierunków rolniczych.
Celami szczegółowymi były:
- upowszechnienie wiedzy i rozwój kompetencji związanych z generowaniem innowacyjnych rozwiązań (z wykorzystaniem wiedzy profesjonalnej) i zarządzaniem projektami innowacyjnymi poprzez szkolenia i warsztaty;
- rozwój kompetencji związanych ze współpracą poprzez współpracę projektową w ramach warsztatów;
- upowszechnienie wiedzy o nowych modelach biznesowych i zmiana postaw poprzez szkolenia i prezentację dobrych praktyk z krajów Unii Europejskiej;
- upowszechnienie wiedzy o systemie wsparcia dla powstawania i rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć gospodarczych (w zakresie wsparcia instytucjonalnego, mentorskiego, finansowego itp.)
Planowanymi formami realizacji projektu były:
Szkolenia, których celem będzie przekazanie informacji, poszerzenie wiedzy oraz wyjaśnienie kwestii niejasnych m.in. w zakresie pojęć innowacji, generowania i zarzadzania projektami innowacyjnymi, komercjalizacji wyników badań, innowacyjnych modeli biznesowych.
Warsztaty, które umożliwią rozwój umiejętności współpracy w formie projektowej, niezbędnych dla generowania i rozwoju projektów innowacyjnych.
Wizyta studyjna w jednym z krajów skandynawskich stwarzająca możliwość poznania dobrych praktyk, efektów zastosowania poznanych wcześniej mechanizmów i narzędzi. Dla instytucji zaangażowanych w realizację projektu wizyta studyjna stworzy możliwość zapoznania się ze sposobem funkcjonowania różnych instytucji proinnowacyjnych
w kraju o wysokim poziomie wspierania rozwoju innowacyjnej przedsiębiorczości oraz nawiązania współpracy na rzecz transferu dobrych praktyk w tym zakresie do Polski.
Odbiorcami projekty mieli być:
- studenci ostatnich lat studiów oraz słuchacze studiów doktoranckich kierunków rolniczych i związanych z rolnictwem z województwa mazowieckiego warmińsko- mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, łódzkiego.