WIEDZ I MĄDRZE JEDZ - Ogólnopolska Kampania medialna na rzecz Krótkich Łańcuchów Dostaw Żywności
Partner KSOW: Polska Fundacja Innowacji (dawniej Fundacja Rozwoju Podhala) w partnerstwie z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich i Stowarzyszeniem Nasz Kaszów
Budżet projektu: 265 532,00 zł
Czas trwania projektu: 01.04.2018 – 31.10.2018 r.
Odbiorcy projektu:
- Rolnicy i producenci żywności, którzy uczestniczą lub są zainteresowani partycypacją w systemach krótkich łańcuchów dostaw żywności (KŁŻ) opartych na tzw. sprzedaży bezpośredniej.
- Konsumenci, którzy uczestniczą lub są zainteresowani partycypowaniem w rozwiązaniach systemów krótkich łańcuchów dostaw żywności opartych na tzw. sprzedaży bezpośredniej.
- Organizatorzy lub potencjalni organizatorzy systemów krótkich łańcuchów dostaw żywności
- Interesariusze w kraju i zagranicą zaangażowani w diagnozowanie i pokonywanie barier dla rozwoju systemów krótkich łańcuchów dostaw żywności.
Działania i efekty projektu:
W ramach projektu przygotowano ogólnopolską kampanię medialną pod hasłem „Wiedz i mądrze jedz” tj.:
- zrealizowano cykl dziesięciu filmów oraz dziesięciu spotów-zapowiedzi, które następnie zostały wyemitowane w ogólnopolskiej TVP3
- filmy i zapowiedzi zamieszczono także w internecie, na dedykowanej stronie www.prostoodrolnika.pl oraz związanych z nią kanałach mediów społecznościowych, tj. profilu facebook: https://www.facebook.com/ProstoodRonika oraz YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCvCWsUQPkggpsiYQLQaEvgQ
- przygotowano angielską wersję ww. filmów, które również opublikowano na stronie www.prostoodrolnika.pl
- opracowano 10 ekspertyz nt. różnych aspektów problematyki systemów KŁŻ, które udostępniono poprzez portal kampanii – znajdziesz je również w bibliotece KSOW
Filmy i zapowiedzi znajdziesz na naszym kanale na YouTube.
Za pośrednictwem TVP3, dedykowanej strony i kanałów, przekaz kampanii dotarł bezpośrednio do 797 185 odbiorców.
Priorytet 3 PROW: Wspieranie organizacji łańcucha dostaw żywności, w tym przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych, promowanie dobrostanu zwierząt i zarządzania ryzykiem w rolnictwie
Cele KSOW
Cel 1: Zwiększenie udziału zainteresowanych stron we wdrażaniu inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich
Cel 3: Informowanie społeczeństwa i potencjalnych beneficjentów o polityce rozwoju obszarów wiejskich i wsparciu finansowym
Działanie 13 KSOW: Promocja zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich