II Ogólnopolska wystawa królików miejscem spotkania hodowców z kraju i z zagranicy
Partner KSOW: Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale w partnerstwie z Lubelskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Końskowoli, Trójmiejskim Związkiem Hodowców Gołębi Rasowych, Drobiu, Ptaków Ozdobnych, Królików i Drobnych Zwierząt oraz Okręgowym Związkiem Hodowców Drobnego Inwentarza w Bielsku-Białej
Czas trwania projektu: 01.05.2018 – 31.10.2018
Budżet projektu: 47 992,61 zł (w tym wkład własny 5 000,00 zł)
Odbiorcy projektu:
- rolnicy, w tym wystawcy, osoby zainteresowane tematyką związaną z hodowlą królików i innego inwentarza drobnego z terenu województwa podkarpackiego i województw ościennych tj.: małopolskiego, świętokrzyskiego i lubelskiego;
- przedstawiciele instytucji rolniczych i około rolniczych – osoby współpracujące lub zainteresowane współpracą z Podkarpackim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego oraz ośrodkami ościennych województw;
- doradcy – osoby pracujące w Podkarpackim Ośrodku Doradztwa Rolniczego oraz w ośrodkach województw ościennych.
Działania i efekty projektu:
- ogólnopolska wystawa królików dla hodowców z kraju i z zagranicy, na której przedstawiono około 400 królików kilkudziesięciu ras z czołowych hodowli. Podczas imprezy odbył się konkurs, na którym wyłoniono 40 laureatów. Komisja przyznała tytuły czempiona i wiceczempiona, a w przypadku kolekcji królików mistrzów i wicemistrzów. Wyłoniono również zwycięzcę wystawy – superczempiona.
- Konferencja pt. „Ekonomiczno-organizacyjne aspekty hodowli żywca króliczego na tle krajowych i zagranicznych doświadczeń”, która była integralną częścią wystawy. Przekazano wiedzę z zakresu nowych technologii w chowie i hodowli królików na bazie osiągnięć naukowych i doświadczeń z kraju i z zagranicy, a także możliwości pozyskania wsparcia finansowego na rozpoczęcie własnej działalności rolniczej, restrukturyzacje małych gospodarstw oraz modernizacje większych i powstanie małej przetwórni mięsa króliczego. W konferencji uczestniczyło 126 osób.
- Działania projektu promowane były poprzez spoty reklamowe w radio i telewizji oraz poprzez ogłoszenia w prasie regionalnej, a także na plakatach reklamowych dystrybuowanych w środkach transportu publicznego. Media regionalne i ogólnopolskie przedstawiły relacje i wywiady z hodowcami), popularyzując zarówno towarową, jak i hobbystyczną hodowlę królików, promowano spożycie mięsa króliczego jako produktu najwyższej jakości, szczególnie dla osób alergicznych oraz dla dzieci i niemowląt.
Priorytet 2 PROW: Zwiększanie rentowności gospodarstw i konkurencyjności wszystkich rodzajów rolnictwa we wszystkich regionach oraz promowanie innowacyjnych technologii w gospodarstwach i zrównoważonej gospodarki leśnej
Cele KSOW
Cel 3: Informowanie społeczeństwa i potencjalnych beneficjentów o polityce rozwoju obszarów wiejskich i wsparciu finansowym
Działanie 10 KSOW: Organizacja i udział w targach, wystawach tematycznych na rzecz prezentacji osiągnięć i promocji polskiej wsi w kraju i za granicą