Agroturystyka na nowo
Partner KSOW: projekt własny JC KSOW, bez udziału partnerów dodatkowych
Czas trwania projektu: 01.08.2020–15.12.2021
Budżet projektu: 148 400,01zł
Odbiorcy projektu:
- przedstawiciele stowarzyszeń i organizacji agroturystycznych,
- przedstawiciele ośrodków doradztwa rolniczego i lokalnych grup działania,
- przedstawiciele i właściciele gospodarstw agroturystycznych, podmiotów świadczących tego typu usługi,
- osoby pragnące prowadzić działalność agroturystyczną,
- eksperci branży agroturystycznej.
Działania i efekty projektu:
- Badanie
- Badanie podyktowane było potrzebą zidentyfikowania trendów konsumenckich dotyczących wypoczynku w gospodarstwach agroturystycznych lub podmiotach świadczących tego typu usługi oraz oczekiwań i potrzeb potencjalnych klientów.
W wyniku przeprowadzonego badania, powstał raport opowiadający o polskiej agroturystyce zarówno z perspektywy gości, jak i gospodarzy. W dokumencie zawarto kluczowe wnioski wynikające z procesu badawczego, które jednocześnie mogą stanowić użyteczne wskazówki dla właścicieli gospodarstw agroturystycznych.
Raport dostępny jest w bibliotece KSOW.
- Badanie podyktowane było potrzebą zidentyfikowania trendów konsumenckich dotyczących wypoczynku w gospodarstwach agroturystycznych lub podmiotach świadczących tego typu usługi oraz oczekiwań i potrzeb potencjalnych klientów.
- Szkolenia online – przeprowadzono 4 dwudniowe szkolenia online dla dwóch różnych grup odbiorców:
- szkolenie dla gospodarstw agroturystycznych, podmiotów świadczących tego typu usługi, przedsiębiorców i pracowników branży agroturystycznej;
- szkolenie dla osób pracujących w organizacjach i instytucjach wspierających rozwój agroturystyki.
Program szkolenia został opracowany w oparciu o wyniki badania. Jednym z wniosków badania była konieczność wsparcia gospodarstw w zakresie nowoczesnej komunikacji i promocji z wykorzystaniem mediów społecznościowych w kontekście działalności agroturystycznej. Program szkolenia obejmował m.in.: prezentację wyników badania, zagadnienia z budowania marki gospodarstwa i produktu agroturystycznego, zasad działania algorytmów w mediach społecznościowych, nowoczesnej komunikacji i kanałów dotarcia do klienta gospodarstwa i produktu agroturystycznego, mediów społecznościowych i budowania relacji sieciowych w mediach społecznościowych.
W szkoleniach wzięło udział łącznie 100 osób.
Priorytet 2 PROW: Zwiększanie rentowności gospodarstw i konkurencyjności wszystkich rodzajów rolnictwa we wszystkich regionach oraz promowanie innowacyjnych technologii w gospodarstwach i zrównoważonej gospodarki leśnej.
Priorytet 6 PROW: Wspieranie włączenia społecznego, ograniczania ubóstwa i rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich.
Cele KSOW
Cel 1: zwiększenie udziału zainteresowanych stron we wdrażaniu inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Działanie 6 KSOW: Ułatwienie wymiany wiedzy między podmiotami uczestniczącymi w rozwoju obszarów wiejskich oraz wymiana i rozpowszechnianie rezultatów działań na rzecz tego rozwoju.
Projekt realizowany w ramach priorytetu 2: Zwiększanie rentowności gospodarstw i konkurencyjności wszystkich rodzajów rolnictwa we wszystkich regionach oraz promowanie innowacyjnych technologii w gospodarstwach i zrównoważonej gospodarki leśnej.
Projekt realizowany w ramach priorytetu 6: Wspieranie włączenia społecznego, ograniczania ubóstwa i rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich.